27 Haziran 2009

Do you speak English?

Super bir reklam izledim bu aksam:

A: Help, help, we’re sinking!

B: Umm, this is the German coast guard. What are you thinking about? (Telaffuz: Vat ar yu sinking abot?)

C: LEARN ENGLISH (Blah blah English Course)

Sahi nolucak "th" sesini "sh" olarak cikaran Almanlarin hali? Fransizlar da "th" yerine "zh" gibi bir ses cikariyorlar. Bir de omur billah "h" sesini cikarmadiklari icin onlarin durumu daha vahim. Bizim milletimizin yine dili donuyor Ingilizce'ye. Aksanli maksanli konusuyoruz ama anlasiliyoruz. Hic konusamayanlari da var. Misal Uzak dogulularin Ingilizcesini kesinlikle anlamiyorum. 88 defa tekrarlatiyorum karsimdakine. Bi yerden sonra pes ediyorum ve "haha, yeah you're right" diyorum ve aptal aptal siritiyorum. Artik ne diyorsa o sirada, gunahi boynuna..!

Bu kadar lafin uzerine Indianapolis'teki kankalarimizin bir "Chinese gang" oldugunu da soylemeden gecmeyeyim. BBQ partileri, poker turnuvalari, aksam yemekleri, ayarlarsak sehir disina gezmeye filan da gidicez yani o derece!


1 yorum:

  1. hahahah supersin cok guldum bu yazina!
    "hahaha yeah you're right" cok dogru bir yaklasim bence uzakdogululara ve hintlilere! :)

    YanıtlaSil