2 Ağustos 2012

Kütüphane Maceraları vol. 5

Bu aralar kütüphane ziyaretlerimi azaltmak zorunda kaldım. Zira Ağustos sonu gireceğim sınav için evde debelenip duruyorum. Ders dışı kitap okumayı bırakalı epey olmuştu; film izlemeyi de azalttım. Bütün heveslerimi sınav sonrasına saklıyorum. Defterime aldığım notların hepsini bir bir gerçekleştirmenin hayaliyle yaşıyorum. Umut, fakir doktora öğrencisinin ekmeği işte! 

Neyse, gelelim vitaminin faydalarına: Kütüphaneye gidişlerim azalmış olsa da Queens Library'nin yaptığı değişiklikleri gözden kaçırıyor değilim elbet. Bizim mahalledeki şubesinde kütüphaneden içeri girer girmez solda sizi arkalı önlü dört sıralık raflardan oluşan bir kitaplık karşılar. Burada "staff picks" denilen, kütüphane çalışanlarının o hafta için seçtiği kitap ve filmler durur. Genelde kapıdan girince bir göz atarım neler var diye. Geçen ayki gidişimde bir baktım bütün kitaplar paket kağıdıyla kaplanmış. Hepsinin üzerine kitapla ilgili ipuçlarının olduğu esprili notlar yapıştırılmış. Bir de tepeye koca bir not kondurulmuş üzerinde "Şansınızı deneyin ve kapağını görmeden bir kitap alın" yazan. Bizim şube bayağı uğraşmış anlayacağınız. Epey istedim elimi uzatıp şansıma bir tane seçeyim ama sonra "nasılsa okuyacak vaktin olmayacak, bırak başkası okusun" diyen iç sesimi dinledim.



Yılın belli dönemlerinde de o dönemle ilgili kitap ve filmleri taşıyorlar buraya (misal Noel, Black History Month, anneler günü, vs) Oskar dönemi geldiğinde Oskarlı filmleri diziyorlar. Siz devlet kurumusunuz, sıkıcı olmanız lazım diyorum ama dinletemiyorum. Geçtiğimiz hafta gittiğimde bu raflardaki sürprizli kitapları kaldırmışlar, Açlık Oyunları ve benzeri YA ve fantastik romanları dizmişlerdi. Yapıştırdıkları koca kağıtta da şöyle yazıyordu: "Açlık Oyunlarını okudunuz. Sırada ne var? Kadın başkarakter istiyorsanız sağdaki kolona, erkek başkarakter istiyorsanız soldaki kolona bakın". Sonra o kolonlar da kendi içlerinde hikayenin geçtiği yer vesaireye göre dallanıp budaklanıyor, böylece siz her adımda yeni bir seçim yaparak bir sonraki kitabınıza karar veriyorsunuz. Benim okumam gereken kitap Veronica Roth'un Divergent isimli romanı çıktı mesela. Aldım listeye. Bütün hayaller gibi sıraya girip başladı beklemeye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder