16 Temmuz 2021

Peyami Safa ile bir yaz...


 Herkese merhabalar,

Uzun ve yorucu bir uzaktan eğitim döneminin ardından görece düşük tempolu yaz sezonuna geçmiş bulunuyorum. Önümüzdeki dönem açacağım derslerden birinde öğrencilerle birlikte Peyami Safa'nın birkaç romanını okuyup toplumsal cinsiyet bağlamında tartışalım istiyorum. Dolayısıyla daha önce sadece Fatih-Harbiye romanını okuduğum yazarın eserlerini okumaya niyetliyim. Dedim ki, neden bunu bir "challenge" haline getirmiyorum? Daha önce Peyami Safa okumamış ya da romanlarını tekrar okumak isteyenler varsa, birlikte okuyalım mı? Belki "sezon finalini" ortak bir zoom etkinliğinde romanlar üzerine konuşarak yaparız?

Ben Dokuzuncu Hariciye Koğuşu ile başlayıp, Sözde Kızlar ile devam edeceğim. Okudukça listeyi güncelleme niyetindeyim.    

Yaz bitmeden tüm kitaplarını elbette okuyamam ama aralarından seçim yapacağım "roman havuzunu" aşağıya ekliyorum.

Peyami Safa ismiyle yazdığı romanları

  • Sözde Kızlar (1922)
  • Şimşek (1923)
  • Mahşer (1924)
  • Bir Akşamdı (1924)
  • Süngülerin Gölgesinde (1924)
  • Bir Genç Kız Kalbinin Cürmü (1925)
  • Canan (1925)
  • Dokuzuncu Hariciye Koğuşu (1925)
  • Fatih-Harbiye (1931)
  • Bir Tereddüdün Romanı (1933)
  • Matmazel Noraliya'nın Koltuğu (1949)
  • Yalnızız (1951)
  • Biz İnsanlar (1959)

Server Bedi ismiyle yazdığı kitapları
  • Zıpçıktılar (1925) 
  • Ah Minel Aşk (1932)
  • Korkuyorum (1937)
  • Kızlar ve Yıldızlar (1952)
  • Son Şarkı (1953)

Server Bedi ismiyle yazdığı polisiyeler
  • Tilki Leman'ın Harikulade Maceraları 
  • Çekirge Zehra'nın Harikaları
  • Kartal İhsan'ın Maceraları
  • Cingöz Recai Serisi

2 yorum:

  1. Cingöz Recai serisini çok sevmiştim. Sözde kızlar’ı bulabilirsem okuyacağım.

    YanıtlaSil
  2. Cingöz'ün ardından kadın hırsızlar Tilki Leman ve Çekirge Zehra'yı tavsiye ederim. Ben de Cingözleri bu yaz okurum diye tahmin ediyorum :)

    YanıtlaSil