26 Kasım 2013

Kitap Şenliğine Katıldım!

3 Kasım 2013 - 3 Mart 2014 tarihleri arasında gerçekleşecek bir kitap okuma şenliğine katıldım. Şenliği Pinuccia'nın Kitapları (yani sahibesi Pınar) düzenliyor. Aslında düzenlediği kitap şenliklerinin ikincisi bu. İlkini yazın düzenlemişti ama ona katılamamıştım. İkinci şenliğin duyurusunu dün gördüm. Başlayalı neredeyse 1 ay olmuş. Epey zaman kaybetmişim ama olsun (hem sonunu düşünen kahraman olamaz!). Oyunun kurallarını merak edenler için kısaca bahsedeyim. Belirlenmiş birtakım kategoriler var. Siz bu kategorilere uygun bir kitap bulup okuduğunuzda belli puanlar kazanıyorsunuz. Tabii bu puanları biriktirip uçak miline çeviremiyorsunuz ne yazık ki. Ama zaten önemli olan yarışmak değil mi hanımlar ve beyler? Hayır tabii ki de değil. Şaşırtmacalı bir soruydu hepiniz çuvalladınız. Önemli olan kitap okumak (ne de olsa eğitimcilik benim kariyerim). Bir diğer önemli noktaysa okuduğunuz her bir kitabın en az 200 sayfa olması. Bu uyarıyı benim gibi kitapları seçtikten sonra değil öncesinde okumakta fayda var tabii.

Şimdi benim hazırladığım listeye geçmeden önce kendime koyduğum bir kuralı açıklamak istiyorum. Bu etkinlik için kitap satın almayacağım. Hem evde sürüyle okunmamış kitap var, hem de mezun olduğum üniversitenin kütüphanesine kaydolacağım önümüzdeki günlerde. (Burada Queens Library'i de saygı ve derin bir özlemle anıyorum) Bir de ailede kütüphane işlevi gören birtakım bireyler var (kesene bereket dostum!). Her ne kadar bazıları terk-i diyar ettiyseler de kitaplarının büyük kısmı edemedi. Yani kaynak çok, o yüzden şimdilik ''al-al-al-al'' hırsına bir mola. 

Kategoriler:
1. Altın Kitaplar Yayınevi'nden çıkan bir kitap (10 puan): Clive Cussler'ın Mavi Vurgun isimli kitabını okuyacağım. Daha önce hiçbir kitabını okumamıştım. Evde buldum. Bizimçocuğun kitaplarından biri. (219 sf.)
2. Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan alınmış bir kitap (10 puan): Buna daha karar vermedim. 
3. Adında hayvan adı olan bir kitap (10 puan): Buket Uzuner - İki Yeşil Susamuru. Yıllar önce alıp okumuştum ama çok uzun zaman oldu. Tekrar okumaya karar verdim. (276 sf.)
4. 600 sayfadan uzun bir kitap (15 puan): İşte bunu gerçekten bilmiyorum zira kalın kitaplarımın çoğu 500 küsür sayfa. 
5. Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın kitabı (15 puan): J. M. Coetzee - Utanç. Yazarla ilk tanışma olacak. (271 sf.) 
6. Türk Edebiyatı'nda klasik kabul edilen bir roman (15 puan): Recaizade Mahmut Ekrem - Araba Sevdası. Bahsini duyduğum ve konusunu bildiğim ama okumadığım bir roman. (288 sf.)
7. Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap (15 puan): İzlanda polisiyesi okumayı uzun zamandır istiyordum. Açılışı Arnaldur Indridason'ın Jar City: A Reykjavik Murder'ıyla yapayım dedim. (sf. 304)  
8. Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izlemek (20 puan): The Spectacular Now - Tim Sharp - Knopf Books for Young Readers (sf. 304)
9. Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap (20 puan): Daha karar veremedim. Evde pek bir şey bulamadım. Bir de kütüphaneyi yoklayayım. 
10. Yasaklanmış bir kitap (25 puan): Ta Amerikalar'dan taşıdığım Erich Maria Remarque - All Quiet on the Western Front. (296 sf.) 
11. Mustafa Kemal hakkında yazılmış bir kitap (25 puan): Burada doktora tezimde kullanacağım bir kitap seçmeyi planlıyorum. O yüzden şu an için belirsiz. 
12. Yayımlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabı ya da romanı (25 puan): Esmahan Aykol'un ilk kitabı Kitapçı Dükkanı'nı okumaya karar verdim. (sf. 208)
13. Bir biyografi ya da otobiyografi (25 puan): Agora Kitaplığı'ndan çıkan Robert E. Kapsis - Kathie Coblentz imzalı Woody Allen kitabı. 
14. Okuma yazma öğrendiğiniz yıl ilk kez yayımlanan bir kitap (30 puan): Okula 1987'de başlamışım ama okumayı ilk senenin sonuna doğru söktüğümü varsayarak 1988'i seçtim. Roald Dahl o sene Matilda'yı ilk kez yayımlamış.   
15. Bir üçleme ya da aynı seriden üç kitap (40 puan): Bir Otostopçunun Galaksi Rehberi. Okumanın zamanı gelmiş de geçiyordu.