21 Ocak 2013

Veciz Sözler - Barış Bıçakçı


Türkiye'ye döndükten sonra okuduğum ilk Türkçe kitap Güzel Günler Göreceğiz oldu. Barış Bıçakçı'nın yazı dilinin tadını alınca da gerisi iplik söküğü gibi geldi. Güzel Günler Göreceğiz'i Sinek Isırıklarının Müellefi takip etti. Ardından Aramızdaki En Kısa Mesafe'yi okudum. İçlerinde en çok onu sevdim (Burada şair kendi çocukluğuna sesleniyor). Serüvenimin son durağı ise Veciz Sözler oldu. Kullandığı sade diliyle hem tanığı olduğum hem de hiç bilmediğim yaşamların kapılarını önüme aralayan Bıçakçı'nın bu seferki anlatıcısı Veciz Sözler isimli radyo programının müptela dinleyicisi bir şahıs. Programın sunucuları dinleyicilere her gün yeni bir sözcük takdim ediyor; dinleyiciler de programı arayıp bu sözcüğün düşündürdüğü tanımlamayı birbirlerine anons ediyorlar. Burada kendiliğinden doğan ufak bir komün sözkonusu. Zira arayanların pek çoğu da birer müdavim ve duydukları her yeni kelimeyi hevesli öğrenciler gibi dinleyip ödevlerini sunmak için telefonun başına geçiyorlar. Bazen birbirlerine nazire yapıyorlar, yaptıkları tanımlamalarla birbirlerine selam gönderiyorlar. Anlatıcımız bu anlam cambazlarından birine fena halde kafayı takıyor. Öyle ki sadece adını ve mesleğini bildiği bu program iştirakçisinin hayatıyla ilgili bir hikaye uyduruveriyor. Bir süre sonra okuduğumuz hikayenin hangi anlatıcıya ait olduğunu unutup kelimelerin, Sulhi'nin yaptığı seçimlerin, yaşadığı hayal kırıklıklarının, çektiği kalp ağrılarının, tek bir kişiye sunduğu dostluğunun, sırdaşlığının kısacası yaşamının önümüzde arzı endamına tanık oluyoruz. Sulhi'nin Veciz Sözler'de kurduğu cümleler gelip midemizin tam ortasına oturuyor. Barış Bıçakçı, insani bir sezişle içimizde taşıdığımız onca gözlemi kaleminin ucuyla bir kez daha bilincimizin su yüzeyine çıkarıveriyor.

Veciz Sözler
Barış Bıçakçı
İletişim Yayınları
2002
Yıldız Karnesi: *****

3 yorum:

  1. Ben sana demeyi unuttum, Aramizdaki En Kisa Mesafe'yi buraya gelir gelmez uc saatte falan okudum bitti. Bayildim! Oylesine cocukluguma goturdu, hatiralari oylesine canli bir sekilde geri getirdi ki kitap, terapi gibi geldi :) Tesekkur ediyorum hediye icin :)

    YanıtlaSil
  2. Ne demek! Beğenmene çok sevindim. O zaman devamını da okumanı sağlamalıyım =)

    YanıtlaSil
  3. ben 'yanit yorumlarini e-postayla gonder' yazdigima emindim neredeyse, o yuzden gelip burayi kontrol etmek yerine ayagima bekledim yorumunu :(

    neyse, ben sinek isiriklarinin muellifi'ni de okudum. onu da cok begendim ilki kadar olmasa da. o kadar cok kitap ve muzik referansi da vardi ki kitapta, gene kendime yeni bir okunacaklar listesi yaptim :P

    simdi bizim buyuk caresizligimiz'i okuyorum. veciz sozler'i sona sakladim :P

    YanıtlaSil