10 Ocak 2013

Pazarları Hiç Sevmem


Hastanede ecelle pençeleşen Oğuz'un (Edhem Dirvana) babasının son arzusu pek sevdiği arabasını son bir kez görebilmektir. Oğuz arabayı bir gece hastanenin önüne çeker, babası ondan habersiz perdeyi aralar ve arabasına son kez bakar. Ertesi gece araba Oğuz'un arkadaşı Ayşe'nin (Ezgi Mola) düğünü için süslenir, püslenir ve düğün salonunun önüne gelir. Belki de arabasının ondan izinsiz başkasına gittiğini hisseden baba o gece ruhunu teslim eder. Oğuz ve kardeşi Kerem (Umut Kurt), cenaze arabası önde, tanıdıkların arabaları ortada, bunlarsa en arkada gecenin bir yarısı ayrılırlar İstanbul'dan. Defin işlemi için memleketlerinin yolunu tutarlar. Hikayaye kıyısından köşesinden Deniz (Melisa Sözen) dahil olur. Hayatın farklı şekilde hırpaladığı Oğuz ve Deniz'in teğet geçen yolları böylece kavuşmuş olur. Pazarları Hiç Sevmem, cazip isminden dolayı epey merak ettiğim bir filmdi. Ne konusu, ne oyuncu kadrosu hakkında herhangi bir fikre sahip olmadan başladım izlemeye. Lakin ilk on dakikanın sonunda beklentilerim yerini hüsrana bıraktı. Zorlama gibi duran diyaloglar ile akmayan hikayesine rağmen güzel müzikleri ve başarılı sinematografisiyle (49. Altın Portakal Film Festivali'nde En İyi Görüntü Yönetmeni ödülünü almışlar) ittire kaktıra tamamladım filmi. Bana göre filmin en önemli sorunu gerçeklikle absürdlük arasında sıkışıp kalması. Bu, dramı absürd komediyle harmanlayalım fikri bazı sahnelerin iğreti durmasına neden olmuş. Ne yardan ne serden tutumu yerine gerçeklik ya da absürdlükten biri tercih edilseydi anlatım daha tutarlı olurdu. Diğer bir mesele ise yan hikaye ile ana hikaye arasında sağlam bir ilişki kurulamaması. Bu sebepten yan karakterler şaşkın tavuklar misali dolaşıyor ortalıkta. Ayşe ile Oğuz arasındaki durum - şayet fragmanı izlemediyseniz - filmin sonunda diyalogla ifade edilene kadar anlaşılmıyor bile. Filmin içindeki gizem unsurlarını, bazı şeylerin hiç açıklanmamasını ise pek yadırgamadım. İzleyicinin hayalgücünü hedef alan filmleri severim ben, yeter ki hikaye aksın gitsin, anlatım tutarlı olsun.

Yönetmen: Rezzan Tanyeli
Yıl: 2012
Yıldız Karnesi: **

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder